El progrés dels infants
L'avaluació dels infants ens ensenyarà com han interioritzat els aprenentatges i quines són les dificultats que es poden trobar durant aquest procés.
Per començar l'avaluació, abans d'iniciar el període d'adaptació hem de saber quins són els coneixements previs que té l'infant. Aquests coneixements es poden obtenir mitjançant activitats inicials o fent una entrevista als pares al mes de juny, perquè ens expliqui quins són els hàbits, els gustos, els comportaments, les al·lèrgies o intoleràncies, els interessos de joc, quines són les relacions amb els altres infants i amb els adults, etc. Aquesta informació es recollirà mitjançant una fitxa de recollida de dades que ens permetrà tenir tota la informació de cada infant guardada per a quan la necessitem.
Durant el desenvolupament de la unitat didàctica 1, també farem un seguiment del procés d'esenyament-aprenentatge dels infants:
Durant el desenvolupament de la unitat didàctica 1, també farem un seguiment del procés d'esenyament-aprenentatge dels infants:
- Durant les activitats d'avaluació inicial s'observarà quins són els coneixements previs que té l'infant, com reacciona a la nova situació, que és l'escola, i quins són els interessos de l'infant.
- Les activitats de desenvolupament ens permetrà fer un seguiment de l'evolució del procés d'aprenentatge. Poder fer una valoració de les capacitats que l'infant van assolint, quines són les dificultats que van trobant, com van superant aquestes dificultats, com fan les coses, perquè ho fan.. L'avaluació de les activitats de desenvolupament ens ajudarà a fer les modificacions necessàries per poder ajustar les activitats als interessos dels infants
- Finalment a través de les activitats de síntesi ens donaran una idea de quines han estat les capacitats que han assolit els infants i quins i com han assolit els continguts que se'ls ha proposat. Mitjançant aquesta valoració es podrà determinar si es dona per acabada l'etapa d'adaptació o pel contrari s'han d'insistir en alguns aspectes o s'ha de fer alguna rectificació educativa
Totes aquestes informacions les obtindrem mitjançant l'observació
directe i sistemàtica de la manera més objectiva possible i descriptiva.
Els criteris d'avaluació els establiran els educadors concretant-los mitjançant els indicadors d'avaluació de cada activitat, d'aquesta manera es podrà fer un anàlisi de l'evolució de l'infant i així valorar l'aprofitament del procés d'ensenyament-aprenetatge i la manera com s'ha de portar a terme aquest procés.
Els sistemes de registre que es faran servir per poder comptar amb les dades observades seran graelles d'observació i escales estimatives. Els criteris d'avaluació els establiran els educadors concretant-los mitjançant els indicadors d'avaluació de cada activitat, d'aquesta manera es podrà fer un anàlisi de l'evolució de l'infant i així valorar l'aprofitament del procés d'ensenyament-aprenetatge i la manera com s'ha de portar a terme aquest procés.
- Escala estimativa.
- Nen/a:Tutors/res:Activitat:Data:0123
- 0: mai1: de vegades2: sovint3: sempre
- Graella d'observació
- Nen/a....................... Classe.......................Curs....................... Tutors/res.......................Data.......................Reaccions a l'arribada de l'escola: plora, no vol entrar, es queda tranquil, cap manifestació...En relació amb l'espai: se situa sempre al mateix lloc, es queda estàtic, no s'atura ni un moment, es manifesta insegur...Relació amb els/les mestres: es manifesta molt comunicatiu/iva, fa demandes concretes, es mostra afectiu/iva, no fa demandes, cerca el contacte fisic...Relació amb els companys: només es relaciona amb els que coneix, no es relaciona amb cap, agredeix, es relaciona amb facilitat...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada