dimecres, 31 de desembre del 2014

L'atenció a la diversitat



Les  mesures d'atenció  a  la  diversitat  dins  de l'aula es basen en  crear un context d'aprenentatge flexible, que faciliti l'autonomia  de l'alumnat  i la seva participació i que permeti  fer ajustaments necessaris per   fomentar l'aprenentatge  de  tots.
Per   ajustar  la  Unitat  didàctica  a l'infant  segons  les  seves  capacitats, interessos, necessitats i estils  d´aprenentatge  trobem:

  • CREAR  UN  BON  CLIMA  A  L´AULA
  • GESTIONAR  EL  GRUP
  • IDENTIFICAR  LES  ACTIVITATS  MILLOR  PER  CADA  ENFANT
  • ADEQUAR  ELS  OBJECTIUS
  • PLANIFICAR   ESTRATÈGIES  DIDÀCTIQUES  I METODOLOGIQUES
  • DIVERSIFICAR  PROCEDIMENTS  D´AVALUACIÓ
  • PLANIFICAR  MESURES  DE REFOR

EN  CAS  DE  NEE, actuarem segons:

  1. DETECTAT  ABANS  DE  ESCOLARITZACIÓ: Primer  en  reunió  amb  la  família durant el mes  de juny  es valora  la  situació  de l'infant. Després  es contactar  amb  els  serveis  d´atenció a l´infancia que ha fet l'avaluació, diagnòstic i les orientacions perquè enviin al centre l'informe de l'alumne/a. D'aquesta manera i en col·laboració amb el servei com pot ser el CDIAP, establirem els ajuts i suports necessaris perquè l'infant assoleixi els objectius establerts al currículum.
  2. DURANT  LA  ESCOLARITZACIÓ: El procediment   seguint  el  decret  299/1997 del 25 de novembre. És basa en, primer de tot contactar  amb  la  família  després   és  contacta  amb  EAP del Departament d'Ensenyament, seguidament  és  realitza  una valoració  psicopedagògica per identificar la NEE.

Una  vegada  finalitzada  la  valoració,  és   completa  el PI  amb  les  modificacions  oportunes  en els objectius, continguts, avaulació,metodología, activitats, materials, temporització segons les característiques personals de cada cas.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada