Qui a vingut a l'escola?
Coneixem als companys de la classe El sol
Perquè els nens i nenes coneixin als seus companys/es de la classe utilitzem aquest mural, és una manera divertida i enriquidora per passar llista dels infants que han assistit a l'escola.
A través de les fotografies de cada infant aprendran a reconèixer la seva propia imatge i a interioritzar el nom dels companys/es de classe, a més a més és una manera per aprendre a enganxar i desenganxar i diferenciar l'escola de la llar familiar.
Els objectius d'aprenentatge que treballem:
- Comunicar-se oral i gestualment amb els/les educadors/res.
- Explorar i utilitzar els materials de l'activitat: mural i fotografies.
- Identificar la seva imatge quan la mostrens els/les educadors/res.
- Mostrar interès i escoltar durant l'activitat
Àrea 1: Descoberta d'un mateix i dels altres:
- Noció d'identitat: reconeixement de la pròpia imatge.
- Coordinació i control de la psicomotricitat fina.
- Confiança en les pròpies possibilitats
Àrea 2 : Descoberta de l'entorn:
- Noció de constància: descoberta dels objectes quotidians utilitzats a l'activitat.
- Exploració dels materials que utilitza.
- Esforç per cuidar el material que utilitza.
Àrea 3: Comunicació i llenguatge:
- Progresiu augment del vocabulari relacionat amb l'activitat.
- Utilització del llenguatge segons les seves possibilitats.
- Actitud d'escolta durant l'activitat.
Durada de l'activitat: 10 min. aproximadament.
Desenvolupament de l'activitat:
Inici:
En acabar la benvinguda mitjançant la cançó de Bon dia, els/les educadors/res tot mostrant el mural de l'escola i la casa que es troba situat a la paret al costat de la PDI, a l'alçada dels infants, preguntaran: - qui a vingut avui a l'escola?
Els infants es trobaran assegut a terra, a sobre de l'estora que hi ha a l'aula de cara a la paret on es troba la PDI.
Desenvolupament:
Un cop feta la pregunta, els/les educadors/res aniran mostrant la fotografia de cada infant i anomenaran el seu nom, tot preguntant: - ha vingut a l'escola (ex: la Maria)?, i les famílies col·laboraran, responent: - si o no.
Acte seguit, un/a educador/a dirà tot acaronant a cada infant que hagi assistit a l'escola: - Bon dia (ex: Maria)!, i l'acompanyarà fins el mural per penjar la seva fotografia a l'escola.
En cas que no hagi assistit, serà el/la mateix/a educador/a qui penjarà la fotografia a la casa tot dient: - avui (ex: en Marc) no ha vingut a l'escola.
Cloenda:
Un cop totes les fotografies estiguin penjades al mural, els/les educadors/res diran, tot assenyalant la il·lustració de l'escola: - avui a l'escola han vingut (ex: 6 nens i nenes)!, seguidament un/a educador/a dirà els noms dels infants que han vingut i els hi dirà: bon dia a tots!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada