Que venen els nostres peluixos!!
Aquesta és una activitat de síntesi, i el que es pretén és saber quins han estat els aprenentatges que han interioritzat els infants.
L'activitat que venen els peluixos! es desenvoluparà la última setmana durant el període d'adaptació De manera lúdica es presentaran una serie d'accions que els infants ja haurien de conèixer perquè les reprodueixin autònomament i així poder avaluar quins han estat els coneixements nous que han aprés els infants
L'activitat es desenvoluparà en dues parts:
Durant la setmana es comunicarà als pares i als nens/es quin serà el dia fixat portaran un peluix de casa.
Com ja fa molt temps que estan a l'escola és el moment idoni per ensenyar als seus peluixos tot allò que han après.
Els infants portaran els seus peluixos i se'ls presentaran a l'educador/a i aquest/a li posarà una etiqueta amb el nom del nino. Quan estiguin tots els infants a classe es farà el bon dia!! Però aquesta vegada serà diferent, els peluixos seuran al lloc on normalment ho fan els infants i els nens i nenes ho faran en el lloc on normalment ho fa l'educador/a. Posarem la cançó del bon dia i els nens hauran de cantar la cançó i fer la mímica de la cançó als peluixos ( l'educador/a por seure amb els ninos per fer el bon dia i poder observar el desenvolupament de l'activitat)
Després de cantar la cançó del bon dia! es passarà llista en aquest cas els infants hauran de trobar la seva fotografia i enganxar l'etiqueta amb el nom del seu peluix.

La segona part de l'activitat es desenvoluparà al final del dia. Tenint en compte que durant les setmanes prèvies han fet una activitat de joc de falda i han fet un mural, on les protagonistes han sigut les mans, aquesta segona part es basarà en aquesta activitat.
En primer lloc es tracta que cada nen i nena li faci moixaines, amb la cançó de Ralet, Ralet, al seu peluix. Després cada infant resseguirà la mà del seu peluix i la seva a la llibreta viatgera ( si l'infant té dificultats per fer-ho l'educador/a l'ajudarà) Una vegada resseguida la mà a la llibreta l'infant anirà al lavabo a rentar-se les mans sol, encara que hi haurà un educador per si l'infant necessita ajuda. L'infant haurà de trobar el lavabo, fer anar les aixetes de la pica, trobar la seva tovallola, eixugar-se les mans i deixar la tovallola al seu lloc.
Els objectius d'aquesta activitat serien què, quins i quants coneixements han interioritzat, fomentar la comunicació entre l'alumne i l'educador/a, identificar les diferents instal·lacions de l'aula i de l'escola, utilitzar diferents objectes quotidians com són les tovalloles i/o les aixetes per rentar-se les mans i fomentar l'autonomia i la seguretat dels infants.
L'avaluació es farà mitjançant l'observació de manera sistemàtica i el més objectiva possible.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada