dimecres, 7 de gener del 2015

Continguts de cicle, 1r nivell de concreció

Durant el període d'adaptació treballem els següents continguts:
 

Àrea de descoberta d'un mateix: 

  • Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats quotidianament. 
  • Domini progressiu de les possibilitats expressives, perceptives i motores del propi cos i utilització dels recursos personals de què disposa la vida quotidiana.
  • Identificació coma persona, coneixement d'algunes característiques personals pròpies per assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu. 
  • Progrés en l'adquisició d'hàbits relacionats amb el benestar corporal i la seguretat personal, la higiene i la salut, així com en l'inici d'hàbits d'ordre.
  • Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments. 

Àrea de descoberta de l'entorn:

  • Comprensió i apreciació progressiva de l'entorn immediat, iniciant-se en el coneixement i l'adquisició de comportament socials que facilitin la integració en els diferents grups socials en què participa. 
  • Orientació amb autonomia en els espais habituals i quotidians.
  • Observació i actuació sobre la realitat immediata,a partir de les pròpies vivències, establint relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.
  • Observació i exploració de l'entorn físic i social, planificant i ordenant la pròpia acció, constatant-ne els efectes i establint relacions entre la pròpia actuació i les conseqüències que se'n deriven 

Àrea de comunicació i llenguatge:

  • Comprensió de les intencions i dels missatges que li adrecen les persones adultes i altres infants, identificant i emprant els diferents senyals comunicatius (gest, entonació) i valorant el llenguatge oral com un mitjà de relació amb altres persones. Coneixement i utilització de manera progressiva de les normes que regeixen els intercanvis, relats i converses (atenció, espera, to de veu, interès, iniciativa)
  • Coneixement i utilització de manera progressiva de les normes que regeixen els intercanvis, relats i converses  (atenció, espera , to de veu, interès, iniciativa) 
  • Iniciació en l'ús de diferents formes de comunicació, esforçant-se per fer-se entendre i escoltant els altres
  • Iniciació en la descoberta i l'ús del llenguatge corporal, verbal, musical i plàstic.
  • Reconeixement i participació activa en cançons, dites senzilles, cantarelles i jocs de falda. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada